کلاس های مجازی
1399/8/24 شنبه
سوالات متداول دانشجویان درخصوص کلاسهای آنلاین
سوالات متداول دانشجویان درخصوص مشکلات کلاسها ونحوه ورود واشکالات احتمالی

.

سوالات متداول
جهت رفع مشکلات احتمالی سوالات و جوابهای ذیل را ملاحظه فرمائید.

1- کاربری و رمز عبور سیستم چیست؟ نام کاربری اولیه شما " شماره دانشجویی  " و رمز عبور " aA + کدملی " تعریف شده است  لازم است پس از اولین ورود نسبت به تغییر آن اقدام فرمایید.

2- رمز عبور جدید را چگونه تنظیم نمایم؟  رمز عبور جدید باید حداقل 8 کاراکتر و ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی (اجباری) ، اعداد (اجباری) و علامت ها (اختیاری) باشد.

3- رمز عبور من اشتباه است چه اقدامی انجام دهم؟  با کارشناس پشتیبانی مرکز تماس حاصل فرمایید.

4- دروس من کجا نمایش داده می شود؟  در قسمت پروفایل دروس انتخاب واحد شده ای که به سامانه منتقل شده است قابل مشاهده است.

5- چرا برخی از دروس من در سامانه نیست؟   دروس به مرور و با توجه به تعیین استاد محترم درس و برنامه کلاسی به سامانه منتقل خواهد شد.

6- جهت ورود به کلاس چه اقدامی انجام دهم؟  بر روی "کلاس ها" کلیک نموده و سپس بر روی گزینه  "ورود به کلاس" و "لینک کلاس"درس مورد نظر کلیک نمایید.

7-چرا لینک ورود به کلاس من نمایش داده نمی شود؟ به دلیل اینکه زمان برگزاری کلاس فرا نرسیده است. 

8- زمان کلاس شروع شده ولی چرا  لینک ورود به کلاس قابل دسترس نیست؟  حتما با کارشناس پشتیبانی مرکز تماس حاصل فرمایید.

9- پیغام "The meeting has not yet started" در زمان ورود به کلاس مربوط به چیست؟ دانشجویان محترم پس از ورود اساتید محترم به کلاس امکان ورود به کلاس را خواهند داشت و این پیغام نشان دهنده عدم حضور استاد محترم در کلاس خواهد بود.

10- آیا کلاسها ضبط می شود؟  بله در قسمت جلسات ضبط شده امکان مشاهده کلاسهای ضبط شده هر درس وجود دارد.


11.لینک ورودبه کلاس برای استاد درزمان تشکیل کلاس  فعال نیست چرا؟ تاریخ درج شده مقابل کلاس را به دقت بررسی فرمایید ممکن است دراعداد اشکالاتی وجود داشته باشدمثلا سال 1399 به صورت399 درج شده باشد.در این موارد جهت اصلاح با کارشناس قطب تماس بگیرید.

12.چگونه میتوان کلاسها را با مرور گر در ادوب کانکت برگزار کرد؟ برای انجام اینمورد لینک زیررا مشاهده فرمایید.

https://www.aparat.com/v/HpqR9

13. در مواردی که امکان ضبط کلاس در lms وجود ندارد چطور میتوان کلاس را ضبط کرد؟ جهت آموزش ضبط کلاس در این موارد لینک زیر را مشاهده فرمایید.

https://www.aparat.com/v/aoAL6

14.آیا در سامانه امکان برگزاری آزمون وجود دارد؟ بله.امکان برگزاری انواع آزمونهای میان ترم،پایان ترم و کوئیز (تستی-تشریحی-تستی و تشریحی)به ازای هر درس بصورت مجزا وجود دارد. همچنین میتوان یک آزمون از یک درس را برا ی استفاده در دروس یکسان کپی کرد.

15.آیا امکان انتقال سوالات از سامانه آزمون ترم قبل به این ترم وجود دارد؟ با توجه به تغییر زیرساختی در برنامه نویسی و تنوع داده ها و درس ها فعلا این امکان وجود ندارد ولی میتوان با کپی کردن(بصورت دستی) این کار را انجام داد.

16.امکان تایپ فرمول ریاضی در سامانه وجود دارد؟ با توجه به اینکه منبع برنامه نویسی سامانه ریلاین از جدیدترین تکنولوژیهای روز دنیاست هنوز ماژول مربوطه نوشته نشده است.مضاف بر اینکه در نیمسال قبل استفاده از ماژول مربوط به فرمول نویسی در حد بسیار محدود بوده است و در این نیمسال دارای اولویت نمی باشد برای رفع مشکل میتوان فرمولها را در word تایپ کرده و عکس آن را به سامانه منتقل کرد.
17.آیا برای آزمون های این ترم می توان از سامانه آزمون ترم قبل استفاده کرد؟
از آنجایی که سامانه آزمون ترم قبل به طور کامل در سانانه lms تعبیه شده است و می توان در سامانه lms انواع آزمونهای میان ترم و کوییز و پایان ترم را برگزار کرد، لذا سامانه آزمون ترم قبل استفاده نمی شود و هر نوع آزمونی صرفا در lms  برگزار خواهد شد.
18.چگونه با استفاده از مرور گر وارد کلاس وارد کلاس شویم و فیلمهای ضبط شده را مشاهده کنیم؟
الف. اگر از گوشی موبایل استفاده می شود، باید حتما نرم افزار ادوب کانکت را حذف نموده تا بتوان از مرورگر وارد کلاس شد.
ب. چه در رایانه و چه در گوشی موبایل محدودیتی در نوع مرورگر نیست و با همه مرورگرها می توان وارد کلاسها شد و حتی کلاسهای ضبط شده را مشاهده کرد. اگرچه مرورگرهایی مثل کروم و فایرفاکس بیشتر توصیه میشود. توصیه اکید می شود مرورگر خود را بروز رسانی کنید.
ج.از آنجایی که استفاده از گوشی برای دسترسی راحت دانشجویان به استفاده از کلاسهاست ولی اساتید نیز می توانند جهت تدریس با گوشی وارد کلاس شوند که توصیه می شود با توجه به محدودیتهای زیاد کنترل کلاس درادوب با گوشی، جهت تدریس حتما از رایانه استفاده شود. در گوشی امکان شیر فایل و تنظیم پاتها…
یکی از دلایل  می تواند مربوط به کش –  cache – و کوکی های – cookies – مربوط به مرورگر می باشد.

در این قسمت مرورگر پیش فرض را اینترنت اکسپلورر – Internet Explorer در نظر گرفته ایم.

برای انجام این کار طبق مراحل زیر عمل می کنیم:

1- با کلید ترکیبی Winr+R پنجره Run را باز می کنیم.

سپس دستور inetcpl.cpl را به منظور باز کردن پنجره اینترنت آپشن – Internet Option – وارد کرده و ok می کنیم.
2- در در پنجره یاز شده Internet Option به تب General رفته و از قسمت Browsing history ، گزینه Delete را انتخاب می کنیم.
3- مطمئن می شویم که تیک گزینه های Temporary Internet files ، Cookies and website data و History و preserve favorite website data زده شده باشد.

حال گزینه Delete را انتخاب کرده و پنجره قبلی اش هم تایید می کنیم.
4- در نهایت یکبار دیگر جلسه – meeting – را راه اندازی می کنیم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر